اخبار بلاکچین

ساخت وبلاگ

قانونگذاران آمریکایی خواستار نهادینه سازی تکنولوژی بلاک چین جهت برون رفت از بحران اقتصادی شدند

یازده عضو کنگره آمریکا با ارسال نامه ای به وزارت خزانه داری این کشور، خواستار استفاده از تکنولوژی بلاک چین جهت برون رفت از بحران اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا شدند. این یازده عضو بلندپایه کنگره اعلام داشتند تکنولوژی های نوین نظیر دفتر کل توزیع شده[1]و تکنولوژی بلاک چین از توانایی و ظرفیت کافی برخوردار هستند تا اقتصاد آسیب دیده آمریکا از همه گیری کرونا را از ورطه بحران های پیش رو نجات دهند.

در این نامه که خطاب به استیون منوشین[2]، رئیس خزانه داری آمریکا نوشته شده است، از تکنولوژی دفتر کل توزیع شده و بلاک چین به عنوان مکانیزم های جدیدی یاد شده است که می توانند با سرعت و شفافیت بالا به تبادل پول مبادرت ورزند. در این نامه قید شده است، تکنولوژی بلاک چین می تواند با افزایش نقدینگی در چرخه توزیع پول، اجرایی سازی قانون فدرال مبتنی بر حمایت مالی جهت برون رفت از بحران اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا[3] را تسریع کند. 

بیشتر بخوانید: دوج کوین (Dogecoin) چیست ؟

در این نامه آمده است: "ما درک می کنیم که وظیفه اصلی شما، ارائه کمک های ضروری به کسب و کارهای کوچک و خانواده های کارگران آمریکایی ست. با پیشروی و گسترش همه گیری کرونا که هر چه بیشتر اقتصاد ما را با صدمات جدی روبرو می سازد، ما در تلاش هستیم با پشتیبانی از کوشش های وزارت خزانه داری، با لحاظ اولویت حفظ سلامتی و امنیت جسمی هموطنان، از کسب و کارهای کوچک مردم حمایت کنیم."

"ما قویّاً وزارت خزانه داری را ترغیب می کنیم تا از نوآوری های بخش خصوصی نظیر تکنولوژی بلاک چین بهره گیرد و از این طریق از عملکرد های ضروری دولت در اجرا سازی راهکارهای برون رفت از بحران اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا، پشتیبانی لازم را به عمل آورد." این نامه همچنین اذعان داشت که اقدامات صورت گرفته شده باعث خواهد شد آمریکا قدرت تکنولوژی خود در سطح بین الملل را حفظ کند و بسته های حمایتی به کسب و کارهای کوچک تعلق گیرد و به دست و افراد نیازمند برسد.

بلاک چین و تکنولوژی دفتر کل توزیع شده، ایمن ترین راهکاری ست که به دولت فدرال این امکان را می دهد تا با چالش های روزافزون اقتصادی روبرو شود. تکنولوژی بلاک چین همراه با هوش مصنوعی می تواند در مدیریت ردگیری و انتقال ایمن داده ها و اطلاعات طبقه بندی شده، نقش بسزایی ایفا کند، زیرا امکان هک اطلاعات ذخیره شده در بلاک چین و همچنین تغییر داده ها در این نوع تکنولوژی وجود ندارد. هوش مصنوعی در این میان یک ابزار مکمل برای بلاک چین خواهد بود که می تواند شبکه توزیع پول را توسعه بخشد. قانونگذاران آمریکایی  کماکان باید موازین قدرتمندتری اتخاذ کنند و مردم نیز باید خود مجریان نهادینه سازی طرح های نوین نظیر بلاک چین باشند.

سیستم های بلاک چین هم اینک سرعت، بازدهی و اثربخشی گسترده تری نسبت به همتایان سنتی خود ارائه می کنند. ما شاهد آن هستیم که در طی همه گیری کرونا، تقاضا برای برخی کالاها به مراتب بیشتر از توان چرخه تأمین آنها بوده است. در طی زمان بحران، مدیریت انسانی در تامین چرخه توزیع با مشکلات عدیده ای روبرو می شود. در صورتی که بلاک چین از طریق مطالعه مقدماتی و بررسی ابتدایی[4] ابعاد بحران، می تواند با ارائه تصویری کلی از شرایط کنونی، مدیران را در اتخاذ راهکارهای ضروری و اقدامات الزامی پیش رو یاری رساند.

آخرین اخبار در مورد ریپل را در سکه نیوز دنبال کنید. 

در طی بحران هایی نظیر آنچه جامعه جهانی دست بگریبان آن است، فرصت های تکرار نشدنی برای تکنولوژی های نوین و راهکارهای جدید ایجاد می شود تا راه خود را به درون زندگی انسان ها باز کنند. شرایط کنونی ناشی از همه گیری کرونا نیز به خوبی اثبات کرده است برای مقابله با مشکلات و مسائل اقتصادی و بحران های جمعی، باید راهکارهای مبتکرانه مبتنی بر ابزارهای نوین به جامعه جهانی توسط قانونگذاران آمریکایی معرفی شود. شاید الان بهترین زمان ممکن برای ایجاد نظم نوین در صنعت تجارت جهانی و اقتصاد بین الملل باید، زمانی که اقتصادهای بزرگ جهان با چالش های بی سابقه ای روبرو شده اند و اقتصادهای درحال پیشرفت نیز چندان توان ایستادگی در برابر فشارهای اقتصادی را در خود نمی بینند.

[1] Distributed Ledger Technology

[2] Steven Mnuchin

[3] CARES Act (Coronavirus Aid, Relief and Economic Security Act)

[4] Pilot program (study)

اخبار بلاکچین...
ما را در سایت اخبار بلاکچین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر وبلاگ newsblockchain بازدید : 174 تاريخ : 14 اسفند 1399 ساعت: 4:47

نهاد نظارتی بازار مالی سوئیس، به بانک اینکر (InCore) اجازه داد در بازار دارایی های دیجیتال فعالیت داشته باشد. بانک اینکر سوئیس نخستین بانک این کشور است که به صورت رسمی از یک نهاد عالی دولتی مجوز فعالیت در حوزه رمزارزها را دریافت می کند.


جدید ترین اخبار بلاک چین را در سکه نیوز مطالعه کنید.


این خبر می تواند قدمی حائز اهمیت برای ایجاد یک محیط غیر متمرکز مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین در اتحادیه اروپا محسوب شود. مدیر سئو بانک اینکر سوئیس گفت: "کاربران بانک ما می توانند بدون سرمایه گذاری در زیرساخت ها فرایندهای جدید، از تمامی مزایای این طرح نوآورانه استفاده کنند." او همچنین گفت در نظر دارد استانداردهای امنیتی را در بالاترین سطح ممکن حفظ کند و با ایجاد یک بستر مشارکتی، از مزایای دارایی های سنتی در فضای غیرمتمرکز مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین نیز استفاده کند.

همکاری با شرکت های مشاوره ای فناوری اطلاعات بانک اینکر

همکاری با شرکت های مشاوره ای فناوری اطلاعات

بانک اینکر سوئیس در راستای مدیریت دارایی های رمزارز و ایجاد یک شبکه اطلاعاتی قدرتمند، در صدد است با شرکت های فناوری اطلاعات این کشور نیز هم افزایی و همکاری داشته باشد.


آخرین اخبار در مورد ریپل را روزانه در سکه نیوز بررسی کنید.


بانک ها و دیگر مراکز مالی در تلاش هستند با نهادینه سازی تکنولوژی بلاک چین، از مزیت های این تکنولوژی پُرکاربرد استفاده کنند. اخیراً مراجع عالی قضایی سوئیس با تصویب قوانین ضد پولشویی در نظر دارند با سوداگران تکنولوژی بلاک چین و بازارهای رمزارز مبارزه کنند. در همین راستا سقف معاملات ناشناس رمزارز در صرافی های سوئیس به مرز 1000 دلار کاهش یافته است. 

همکاری با شرکت های مشاوره ای فناوری اطلاعات اینکر

پلتفرم کونوس

سوئیس یکی از کشورهای بزرگ در نهادینه سازی تکنولوژی بلاک چین محسوب می شود. در سال 2018 این کشور به عنوان بزرگترین کشور اروپایی در نهادینه سازی تکنولوژی بلاک چین شناخته شد. پایگاه اتریوم نیز برای نخستین بار در این کشور راه اندازی شد. این پایگاه در جهان کنونی یکی از بزرگترین پلتفرم های مبتنی بر بلاک چین است.

سیستم حقوقی شفاف، ثبات اقتصادی، و بهره مندی از زیرساخت های دیجیتالی مناسب، از جمله دلایلی ست که سوئیس را به یکی از بزرگترین قطب های نهادینه سازی تکنولوژی بلاک چین تبدیل کرده است.

کشور سوئیس با ایجاد یک بستر مناسب اقتصادی، در سالیان اخیر توانسته است تعداد زیادی از کسب و کارهای رمزارز را به سمت خود جذب کند. یکی از شناخته شده ترین پلتفرم های رمزارز که کار خود را از این کشور آغاز کرد و تا کنون توانسته است در سطح بین المللی نیز شهرت بسیار خوبی کسب کند، پلتفرم کونوس است. پلتفرم کونوس با بهره گرفتن از تیم متخصص حقوقی و همچنین برخورداری از پشتوانه مالی قدرتمند، توانسته است جایگاه خود در نظام رمزارزها را مستحکم کند.

پلتفرم کونوس با معرفی انواع پایگاه های صرافی رمزارز توانسته است در سالیان اخیر در بازار معاملات رمزارز نقش پُررنگی داشته باشد. صرافی کونوس دکس از مهم ترین صرافی های رسمی این پلتفرم است که با بهره گرفتن از تکنولوژی های روز دنیا نظیر کیف پول چندامضایی و تکنولوژی احراز هویت بیومتریک، در تلاش است محیطی امن برای سرمایه گذاران و فعالان حوزه رمزارزها فراهم سازد. در صرافی کونوس دکس کاربران می توانند با پول فیات (ریال، دلار، یورو و غیره) اقدام به خرید و فروش رمزارز کنند.

به نظر شما آیا می توان این زمینه را ایجاد کرد تا بانک های ایرانی نیز بتوانند در آینده در حوزه معاملات رمزارز فعالیت کنند؟ اصولاً آیا ایران زیرساخت های بانکی مناسبی دارد که بتواند به بانک ها این اجازه را بدهد تا وارد عرصه شبکه های غیرمتمرکز شوند؟ شما آینده همکاری بین بانک ها و شبکه های رمزارز مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین را چگونه پیش بینی می کنید؟ لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار بلاکچین...
ما را در سایت اخبار بلاکچین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر وبلاگ newsblockchain بازدید : 210 تاريخ : 12 اسفند 1399 ساعت: 9:18

معروف ترین کیف پول های تحت وب عبارتند از:

  • کیف پول بلاکچین

یکی از محبوب ترین کیف پول های دیجیتال به حساب می آید که دارای محیط کاربری آسان و امنیت بالا می باشد. اما این کیف پول دیجیتال را با فناوری بلاک چین اشتباه نگیرید. برای جلوگیری از کلاه برداری و سو استفاده بهتر است این کیف پول را بر روی هر دستگاهی بارگذاری نکنید.

  • کیف پول کوین پیمنت

این کیف پول به عنوان قدیمی ترین و محبوب ترین کیف پول دیجیتال شناخته شده است و قابلیت پشتیبانی از تمامی رمز ارزها را دارد. همچنین این کیف پول امکانات متعددی به کاربر ارائه می دهد.

معروف ترین کیف پول های دسکتاپ عبارتند از:

  • کیف پول جکس

این کیف پول امکان پشتیبانی از 100 ارز دیجیتال را دارد و بر روی تمامی سیستم های عامل قابل پیاده سازی می باشد. از مهمترین ویژگی های این کیف پول می توان به قابلیت پشتیبانی، طراحی ساده و کاربر پسند، رعایت حریم خصوصی و قابلیت اسکن کد QR اشاره کرد.

  • کیف پول اکسدوس

این کیف پول در واقع یک محصول نو و جدید می باشد که قابلیت پشتیبانی از 50 ارز دیجیتالی را دارد. این کیف پول از قابلیت تایید دو مرحله ای استفاده نمی کند و به همین دلیل دارای امنیت بالایی نمی باشد. از مهم ترین ویژگی های این کیف پول می توان به رابط کاربری آسان و کاربر پسند و قابلیت پشتیبان گیری اشاره کرد.

اخبار بلاکچین...
ما را در سایت اخبار بلاکچین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر وبلاگ newsblockchain بازدید : 182 تاريخ : سه شنبه 19 اسفند 1399 ساعت: 4:44

زنجیره بلوک یا بلاک چین. برای اینکه با این فناوری آشنا شوید و به زبان ساده بدانید که بلاک چین چیست در ادامه با ما همراه شوید.

بایک مثال ساده شروع می کنیم؛تا بحال دقت کردید که آیا صورتحساب برق منزل شما دقیقاً با میزان مصرف شما مطابقت دارد یا خیر؟ آیا قبض گاز طبق فرمول قانونی محاسبه می‌شود یا خیر؟­آیا  روغن آفتابگردان که خریدید واقعاً حاوی روغن آفتابگردان است یا با روغنی شیمیایی پرشده ؟ آیا اطلاعات هویتی که در یک حراجی آنلاین ثبت کردید واقعاً تنها نزد خودشان باقی‌مانده و یا توسط افراد سودجو و بدون مجوز شما در بانک های اطلاعاتی دیگر و برای امور تبلیغاتی در حال دست به دست شدن است؟ آیا اطمینان دارید که پیام های شما در پیام‌ رسان‌ها بررسی نمی‌ شوند؟ و از همه مهم‌تر، چه مدرکی در دست شما هست که شما در یک بانک ، مقداری سپرده دارید؟

جواب ها را به بلاک چین بسپارید، چون این فناوری دقیقاً برای پاسخ به همین سؤالات و رفع ابهامات بوجود آمده است.

زندگی بدون سرویس‌هایی نظیر تلگرام، اینستاگرام، ایمیل، اینترنت بانک، تاکسی‌های اینترنتی، سایت‌های دانلود موسیقی، فیلم و نرم‌افزار و ازاین‌دست برنامه‌ها تقریباً غیرقابل‌تصور و بسیار دشوار است. بسیاری از این سامانه‌ها و برنامه‌ها، از یک معماری کامپیوتری به نام معماری متمرکز استفاده می‌کنند. در این معماری، سرورهای نگهدارنده اطلاعات و برنامه کاربردی‌ (مثلاً سرورهای تلگرام، اینستاگرام یا امثالهم) حتی اگر در کشورهای مختلف جهان نصب شده باشند، تحت یک مدیریت واحد و یکپارچه کنترل می‌شود. برای مثال کنترل پیام‌رسان تلگرام، بااینکه در کشورهای مختلفی دارای سرور است، در دست مالک آن آقای دوروف است و اگر وی تصمیم بگیرد می‌تواند بدون اجازه کاربرانش، یک حساب کاربری و یا یک محتوا را حذف نماید. همین قدرت را سایر شبکه‌های متمرکز دارا هستند. اگر پست و محتوایی با مقررات اینستاگرام در تعارض باشد، اینستاگرام از این اختیار و قدرت برخوردار است که بدون اجازه کاربر، محتوا را حذف کند. شرکت گوگل است که تصمیم می‌گیرد چه سرویسی را در اختیار چه کسانی قرار دهد و برخی خدمات خود را به ایرانیان ارائه نمی‌دهد. بانک می‌تواند بدون اجازه شما و بنابر دستور قضایی حساب شما را مسدود و یا تراکنشی را برگشت بزند و یا از حساب شما برداشت کند. شبکه بانکی بین‌المللی سوئیفت نیز چون از معماری متمرکز پیروی می‌کند می‌تواند بنا به خواست ایالات‌متحده، دسترسی بانک‌های ایرانی را قطع کند.

سؤال اساسی این است که چرا مالکان خدمات مبتنی بر مدل متمرکز، چنین قدرتی دارند؟ چرا هر تصمیمی اتخاذ کنند می‌توانند بدون اخذ مجوز از کاربران خود، اجرا نمایند؟ پاسخ ساده است؛ زیرا در مدل‌های متمرکز، داده‌ها، حتی آن‌هایی که توسط ما تولید می‌شود و به ما تعلق دارد (مانند عکس و پست‌های اینستاگرام)، خارج از کنترل ما و در سرورهای تحت کنترل دیگران نگهداری می‌شود و مدیران این سرورها به دلیل حفظ امنیت داده‌ها، در مواردی حتی اطلاعات متعلق به ما را به خود ما نمایش نمی‌دهند (اطلاعات مربوط به میزان دقیق مصرف برق منزل شما). این سرورهای متمرکز و مالکین آن هستند که مالکیت داده‌ها ما را در دست گرفته و به‌ سان یک حکومت تمامیت خواه، می‌توانند هر بلایی بر سر داده‌ها و اطلاعات ما بیاورند؛ پاک می‌کنند، تغییر می‌دهند، دسترسی را ایجاد یا محدود می‌کنند، مسدود و رفع مسدود می‌کنند.

حال مجدداً سؤالات ابتدای متن را از خود بپرسید. احتمالاً پاسخ به بسیاری از آن سوالات، نمی‌دانم و یا خیر است. اگر به‌عنوان‌مثال در سامانه‌های محاسبه قبض برق مشترکین خانگی، به دلیل بروز یک خطا یا یک خرابکاری، داده‌های مصرف یک مشترک تغییر کند و قبضی به اشتباه صادر شود، مشترک با استناد به چه اطلاعاتی می‌تواند به قبض خود اعتراض نماید؟ مگر وی آمار اطلاعات مصرف خود را ثبت کرده تا بتواند موارد مغایرت را استخراج و بر مبنای آن اعتراض کند؟ احتمال بسیار زیاد پاسخ خیر خواهد بود. پس مجدداً می‌پرسم، تا حالا به این نکته دقت کردید که آیا قبض برق منزل شما دقیقاً با میزان مصرف شما تطابق دارد یا نه؟ آیا چنین نقضی، پتانسیل فساد به همراه نمی‌آورد؟

ایراد دیگر وارده به معماری‌های متمرکز، نقطه شکست تکین (Single Point of Failure) است، بدین معنا که به دلیل وابسته بودن سیستم به یک مرکز یا مدیریت واحد، در صورت اختلال در واحد مرکزی، کل شبکه دچار اختلال می‌شود. حتماً تجربه شنیدن این جمله آزارنده در ادارات را داشتید: «سیستم قطعه!!! فردا بیاین». این مورد به همین مشکل و ایراد اشاره دارد. ازآنجایی‌که کل سامانه‌های آن اداره به یک سرور یا مدیریت واحد وابسته است، سرور مرکزی دچار اختلال شده و کل شبکه آن اداره ازکارافتاده است.

حتما برای شما هم پیش آمده که در یک فروشگاه، فروشنده اعلام می‌کند که مثلاً از صبح کارت بانک مسکن کار نمی‌کند و کارت یک بانک دیگر را طلب می‌کند. یا حتما این تجربه را داشتید که به دلیل به‌روزرسانی در سیستم، سامانه موقتاً قطع خواهد شد و یا یک وب‌سایت به دلیل هک شدن چندین ساعت از دسترس کاربران خارج شده است. همه این موارد به دلیل متمرکز بودن سامانه و مسئله نقطه شکست تکین است.

همه موارد فوق باعث شد تا این ایده مطرح شود که آیا می‌توان شبکه‌ای داشت که در آن ایرادات مطرح شده همانند پتانسیل فساد (امکان دست‌کاری و تغییر در داده‌ها به نفع یک فرد یا نهاد)، محدود کردن حق دسترسی افراد به داده‌ها و نقطه شکست تکین نداشت؟ آیا می‌توان شبکه‌ای داشت که در آن هر فرد مالک اطلاعات تولیدشده توسط خود باشد و دیگران نتوانند بدون اجازه او به این اطلاعات دسترسی یابند یا آن‌ها را به دیگران منتقل کنند؟ آیا می‌توان شبکه‌ای کاملاً مقاوم در برابر خرابکاری و حملات سایبری داشت؟ آیا می‌توان شبکه ای داشت که مدیر و سرور مرکزی، تحت مالکیت یک فرد یا گروهی مشخص از افراد نداشته باشد؟ آیا می‌توان شبکه‌ای داشت که در آن امکان حذف اطلاعات در ید قدرت یک نهاد مرکزی نباشد؟ آیا در کل می‌توان در فضای مجازی به یک دموکراسی واقعی دست یافت؟ پیش‌ترها پاسخ به این سوالات از نظر فنی، "خیر" بود؛ اما خوشبختانه با ظهور فناوری زنجیره‌بلوک در سال 2009، پاسخ به تمامی این سوالات، به "بله" تبدیل شده است؛ اما چطور؟

بلاک چین چیست؟

حال که فهمیده ایم پاسخ همه آن سوالات می تواند "بله" باشد، برای دانستن ماهیت بلک چین ابتدا باید بدانیم تراکنش های مالی برای انجام، نیاز به یک واسطه دارند. برترین واسطه فناورانه می تواند بلاک چین باشد که این امکان را برای خریدار و فروشنده فراهم می سازد تا به صورت مستقیم یا همان  «همتا به همتا»  تراکنش  برقرار کنند.

به منظور ایجاد امنیت درتبادلات مالی و خرید و فروش ارزدیجیتال ، بلاک چین از رمزنگاری استفاده می‌کند.دیتا سنتری که بلاک چین‌ها در آن قرار دارند کاملا غیرمتمرکز بوده و در کل نقاط دنیا پخش شده اند. این محل نگهداری بلاک چین‌ها را  «دفتر کل توزیع شده» می‌نامند.

دفتر کل برای همه اعضای شبکه و با جزئیات در دسترس است و محاسبات مالی نیز  بصورت شفاف وجود دارد..

در واقع این شبکه زنجیره‌ای از رایانه‌هایی است که صحت تراکنش‌های صورت گرفته بین شما و طرف مقابل‌ را تایید و سپس آن را  به بلاک چین اضافه می‌کنند.

 ساختار بلاک چین به زبان ساده

برای شناخت بهتر بلاک چین دانستن این نکته ضروری است که  هر یک از بلوک های موجود در بلاک چین از بخش های دیجیتالی اطلاعات که شامل سه قسمت است تشکیل شده اند:

۱- دیتای مربوط به تراکنش ها:  مثلا زمان و مبلغ آخرین خرید.

۲- اطلاعات  معامله گران: بعنوان مثال با استفاده از امضای دیجیتال به جای مشخصات واقعی ، معامله بدون هیچ گونه اطلاعات شناسایی با استفاده از یک صرفا امضای دیجیتال منحصر به فرد ثبت می شود.

۳- طلاعات هر بلوک متفاوت از دیگر بلوک ها است: هر بلوک کد منحصر به فردی به نام «هش» (hash) را ذخیره می کند که  این امکان می دهد آن را از هر بلوک دیگر تشخیص دهند. پس حتی بلوکهای مربوط به دو معامله با جزئیات یکسان هم به دلیل کدهای منحصر به فرد آنها، از هم قابل تفکیک و تشخیص هستند.

بلاک چین چگونه کار می کند؟

برای درک بهتر کارکرد بلاک چین به تراکنش های ارز دیجیتال کونوس  می پردازیم. بلاک چین همه اطلاعات تک تک تراکنش‌های صورت گرفته با این ارز دیجیتال را در خود ذخیره می‌کند و اگر یک کاربر بخواهد یک کونوس را  دو بار معامله  کند (یعنی کلاهبرداری کند) مانع آن می شود.

زمانی که یک بلوک، داده های جدید را ذخیره می کند به بلاک چین اضافه می شود. و این گونه با زنجیره ای از چندین بلوک که بهم وصل شده اند عنوان کلی بلاک چین پدید می آید.

بطور کلی برای اینکه یک بلوک به بلاک چین اضافه شود،  باید چهار اتفاق رخ دهد:

  1. a) باید یک معامله انجام شود.
  2. b) بعد از خرید، باید معامله تأیید شود. این کار توسطشبکه رایانه ای که بیش از هزاران کامپیوتر هستند و در سراسر دنیا گسترده اند انجام می شود. شبکه از طریق رایانه بررسی می کند که معامله مطابق سفارش انجام شده باشد.
  3. c) محل ذخیره هر معامله باید در دل یک بلوک باشد. پس از تأیید صحت معامله ، اطلاعات در یک بلوک اختصاصی ثبت می شود و در آنجا اطلاعات معامله در کنار بی شمار تراکنش مشابه قرار می گیرد.
  4. d) هَش (کد) باید به هر بلوک داده شود.بعد از تأیید همه معاملات یک بلوک، باید به آن بلوک یک کد شناسایی منحصر به فرد به نام هَش داده شود. پس از گرفتن هَش اختصاصی، در پایان این مرحله آن بلوک به بلاک چین اضافه می شود.

 

برای خواندن ادامه این مقاله و مقاله های بیشتر در مورد اخبار رمز ارزها میتوانید به سایت سکه نیوز مراجعه نمایید

اخبار بلاکچین...
ما را در سایت اخبار بلاکچین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر وبلاگ newsblockchain بازدید : 202 تاريخ : دوشنبه 18 اسفند 1399 ساعت: 6:10

امروزه با توجه به گسترش فضای مجازی و بلاک چین هر روز شاهد تولید یک ارز دیجیتال هستیم. یکی از دغدغه هایی که کاربران فضای مجازی بابت سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجتال دارند نوسانات آنها میباشد.

ارز دیجیتال استیبل کوین همان طور که از نام اش مشخص است قصد دارید این نگرانی را کاهش دهد.

اما استیبل کوین چیست و سازنده آن کیست ؟

استیبل کوین  در حقیقت یک نوع کریپتوکارنسی است که جهت کاهش نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال پا به میدان گذاشته است. هدف اصلی این ارز دیجیتال ذخیره کننده ارزش و وسیله‌ای برای مبادله میباشد. یکی از مهم ترین تفاوت استیبل کوین با دیگر ارزهای دیجیتال این است که وابسته به دارایی ثابت است. این دارایی ثابت می‌تواند هر چیزی باشد؛ از طلا گرفته تا ارز فیزیکی و یا دارایی که بتوان قیمت آن را مشخص کرد و در خصوص آن به توافق کلی رسید.

این سبک ارزهای دیجیتال معمولاً سازنده فردی ندارند و یک شرکت بزرگ پشتیبانی و ساخت آن‌ها را به دست می‌گیرد. استیبل کوین‌ها معمولا توسط صرافی‌های بزرگ، بانک‌های بزرگ و نهادهای مالی وابسته به دولت‌ها جهت آسان‌تر کردن مبادلات مالی ایجاد میشود.

اما چرا استیبل کوین ها به وجود آمدند ؟

این ارز دیجیتال برای مقابله با نوسانات ذاتی کریپتوکارنسی‌ها به بازار ارائه شد. در حقیقت این ارز دیجیتال در برابر نوسان های شدید قیمت از سرمایه‌گذاران محافظت می‌کنند

همچنین از مهم ترین رمزارزها میتوان به بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، ریپل، ترون و تتر نام برد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. امروزه این رمزارزها بسیار مورد استقبال کاربران بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. 

از مهم ترین مزیت های استیبل کوین ها میتوان به هزینه تراکنش کم، معاملات سریع و ایمن، قابلیت انتقال دارایی‌ها به‌صورت دیجیتالی، ثبات با پشتوانه یک دارایی، استفاده از فناوری بلاک چین که این سیستم امنیت، شفافیت و قابلیت پیگیری را فراهم می‌کند، سادگی ودرک این سیستم برای کاربران ارزهای دیجیتال و ارزهای فیزیکی آسان است، قراردادهای هوشمند برای محافظت از همه طرفین معامله در سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

انواع استیبل کوین ها نیز عبارت است از:

  • با پشتوانه ارز فیزیکی
  • با پشتوانه کالا
  • با پشتوانه کریپتوکارنسی
  • بدون پشتوانه
اخبار بلاکچین...
ما را در سایت اخبار بلاکچین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر وبلاگ newsblockchain بازدید : 173 تاريخ : سه شنبه 19 اسفند 1399 ساعت: 4:39